Antyspam
REKLAMAA1-TrzejMuszkieterowie(11)-od-14-12-2017-do-07-02-2018
    ARTYKUŁY IMPREZY FIRMY

    (SK)

    REKLAMA

    Przeciwnicy przebudowy ul. Bartóka i Jastrzębowskiego zbierają podpisy pod dwiema petycjami, w których domagają się zastopowania zmian. Dzisiejszy spacer z udziałem projektanta przebudowy oraz burmistrza dzielnicy pokazał, że wokół zwycięskiego projektu w Budżetu Partycypacyjnego wciąż jest wiele negatywnych emocji.

    Sąsiedzi z osiedli w rejonie Symfonii, Wokalnej, Bacewiczówny i Okaryny licznie przybyli na spotkanie ws. projektu zmian na Jastrzębowskiego. Projekt wybrany z ramach Budżetu Partycypacyjnego zakłada zwężenie jezdni, wytyczenie pasów dla rowerzystów oraz poprawę bezpieczeństwa pieszych - o szczegółach piszemy w osobnym artykule.

    Zdecydowana większość uczestników spaceru opowiedziała się przeciwko wytyczeniu pasów rowerowych. W kilka minut zebrali kilkadziesiąt podpisów pod dwiema petycjami w tej sprawie. Zapowiadają, że w ciągu paru dni trafią one na biurko burmistrza.

    - Żaden normalny człowiek z małym dzieckiem nie wyjedzie na pas rowerowy na ulicę. To jest dla wąskiej grupki rowerzystów. Dlaczego nie ma pomysłu, aby wpuścić te pasy w środku osiedla? - mówili przeciwnicy zmian. - Nie może być tak, że ścieżki rowerowe nie są dla wszystkich - dodają.

    Ludzie obawiają się także zwężenia ulic Bartóka i Jastrzębowskiego, którymi często przejeżdżają karetki z pobliskiej bazy pogotowia oraz utraty miejsc parkingowych.

    - Na Koncertowej non stop odbywają się zawody sportowe, przyjeżdża tu mnóstwo autokarów z dziećmi, rodzice wwożą i wywożą dzieciaki, jak oni będą włączać się do ruchu? - pytali mieszkańcy.

    Dzisiejszy spacer był pełen emocji, co chwilę dochodziło do krzyków i awantur pomiędzy zwolennikami a przeciwnikami zmian. Ludzie mieli pretensje do burmistrza, że projekt "Poprawa bezpieczeństwa pieszych, rowerzystów i kierowców na wybranych ulicach Ursynowa" zgłoszony do Budżetu Partycypacyjnego na 2016 rok, poparty przez 2,9 tys. osób, nie został skonsultowany z sąsiadami. Mnóstwo emocji wywołała dyskusja na temat zasad głosowania w budżecie.

    - To, że jakaś część osób wiedziała, była zainteresowana i zagłosowała, nie oznacza, że projekt, który służy mniejszości rowerowej może niszczyć życie większości. Tego nie wolno robić! - mówiła mieszkanka.

    - Po to Państwa zaprosiliśmy na ten spacer, aby zanotować Państwa uwagi i podjąć decyzję w ciągu kilku tygodni - odpowiadał burmistrz Robert Kempa. Cierpliwie tłumaczył też mieszkańcom mankamenty budżetu obywatelskiego - m.in. brak możliwości głosowania negatywnego.

    VIDEO: Spacer w sprawie zmian na Jastrzębowskiego

    Na spotkaniu, w przeciwieństwie do tego pierwszego sprzed dwóch tygodni ws. ul. Bartóka, pojawiło się kilkoro zwolenników zmian. Próbowali spokojnie przekonywać, że w projekcie chodzi głównie o porawę bezpieczeństwa pieszych, w tym dzieci z sąsiednich szkół.

    - Uważam, że powinniśmy dokończyć to, co się zaczęło. Powinna powstać bezpieczna droga z przejściami do szkoły nr 319 przy ZWM. Ruch jest niewielki a nie ma bezpiecznych warunków dla rowerów. Projekt powinien powstać, jeśli nie w takiej postaci, to może z drogą rowerową? Choć moim zdaniem nie ma na nią miejsca - mówi Tomasz Wałkuski, mieszkaniec Stokłosów.

    Mieszkańcy przedstawiali projektantce Barbarze Jaroń, która na zlecenie dzielnicy przygotowała rozwiązania na Jastrzębowskiego i Bartóka, swoje pomysły i zastrzeżenia.

    - Podoba mi się, że ta droga odzyska lokalny charakter. Dzięki temu może być mniej wypadków. W projekcie są też wady. Nie podoba mi się ścieżka na drodze, wolałbym odseparowaną, tak abym mógł pojechać nią z dziećmi. Może być problem z promieniem skrętu albo ustąpieniem drogi karetce, ale pani projketant zapewnia, że krawężniki będą łagodne, więc spokojnie można ustąpić - mówił pan Jacek z Bacewiczówny.

    - Pasy rowerowe mają przebiegać pół metra od aut, które będą parkowały. W samochodzie czterodrzwiowym drzwi mają co najmniej 1,10 m a w samochodzie dwudrzwiowym - 1,5 metra. Otwierając drzwi przegradzam pas rowerowy, a więc mogą być wypadki - mówił Janusz, kierowca ze Stokłosów, przeciwny pasom.

    Pani Ewa z Bacewiczówny przyszła dowiedzieć się jakie zmiany planuje dzielnica. Spacer ją rozczarował.

    - W momencie kiedy jakaś grupa wymyśliła projekt, a druga grupa spóźniła się, zaczyna protestować i nie jest to żadna merytoryczna rozmowa na zasadzie "jeden projekt kontra drugi projekt" a emocje, obrażanie siebie nawzajem, to nie ma to sensu. Absolutnie niczego ten spacer nie załatwił! - stwierdziła mieszkanka.

    Dzielnica ma podjąć decyzję w ciągu kilku tygodni. Prawdopodobnie, wobec protestów sąsiadów, zlecony zostanie projekt wytyczenia drogi rowerowej prowadzącej obok ulicy. Urząd nie chce rezygnować z poprawienia bezpieczeństwa pieszych - na przejściach powstaną azyle a ulica zostanie zwężona.

    Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

    • 0
      BARDZO PRZYDATNY
    • 0
      ZASKOCZONY
    • 0
      PRZYDATNY
    • 0
      OBOJĘTNY
    • 0
      NIEPRZYDATNY
    • 0
      WKURZONY
    • 0
      BRAK SŁÓW

    50Komentarze

    dodaj komentarz

    Multiplatforma internetowa HALOURSYNOW.PL nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane (regulamin).

    Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
    Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    • ~rady kowalczyk 50 10 miesięcy temuocena: 33% 

      Przy takim zarządzie to dziwne że syndyk nie przejmuje spółdzielni. Na najbliższym walnym zebraniu będzie trzeba podjąć decyzję o upadłości lub drastycznej podwyżce czynszu.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Mlody 49 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Jako uczestnik spaceru pragnę sprostować, że nie bylo awantury tylko gorąca wymiana poglądów, więc prośba do dziennikarzy o trzymanie się faktów, a nie podgrzewanie i tak gorącej atmosfery. A skoro już o dziennikarzach to ciekawe dlaczego nie ma żadnej wzmianki o sprawach związanych z finansowanie inwestycji i samego budżetu partycypacyjnego - może niewygodny temat, którego nie warto/nie można poruszać?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~jaki 48 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Nie pier...ol tylko poszukaj. Jest nawet pod spodem: http://moto.haloursynow.pl/art...

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 1 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~mądrala 47 10 miesięcy temuocena: 50% 

      I bardzo dobrze. Nabudujcie ścieżek rowerowych... Niech słoje jeżdżą na rowerkach bo tak modnie. Ktoś musi wdychać ten syf z powietrza.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 1 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kkk 46 10 miesięcy temuocena: 62% 

      Pal licho pasy rowerowe, dobrze że ulica będzie w końcu oficjalnie zwężona do dwóch pasów (i oby tak zostało nawet w przypadku modyfikacji projektu chociaż na fragmentach przy przejściach dla pieszych). Piszę oficjalnie, bo obecnie i tak jest dwupasmowa - zewnętrzne pasy na wielu odcinkach są zastawione przez samochody - wg projektu będą to legalne miejsca postojowe. Dzięki wysepkom będzie też można bezpiecznie przez nią przejść.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 8 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 45 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Kkk - a mieszkasz tam że tak się cieszysz? Śmiem twierdzić że mieszkańcy nie za bardzo.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta 44 10 miesięcy temuocena: 64% 

      Adamm, to właśnie mieszkańcom powinno zależeć na zwężeniu :). Dwa pasy są fajne jak ktoś chce szybko przejechać przez Stokłosy, np. z Nowowilanowa do biura na Poleczki omijajac korek na Dolince i Puławskiej.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 9 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 43 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Marta - jeżeli mieszkańcy tej ulicy tego chcą to nie mam nic przeciwko oprócz tego że chcę normalnej drogi rowerowej a nie pseudo malowanki na jezdni. Osobiście często jestem na Jastrzębowskiego i to nie ze względu na market tam zlokalizowany i szczerze powiedziawszy nie widziałem tam nigdy pędzących samochodów. Sam zresztą nie przekraczam 50 bo i tak nie ma jak ze względu na łuki i przejścia. Stąd pytanie do Ciebie i kkk czy tam mieszkacie że się wypowiadacie za mieszkańców?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta 42 10 miesięcy temuocena: 83% 

      adamm, w odróżnieniu od większości osób wypowiadających się w temacie mieszkam na osiedlu Stokłosy od lat, moje dzieci chodzą do 319-stki, pocztę mam przy Zamiany więc z "przejezdnymi" mam rozbieżne priorytety. Do tego wszystkiego kilku z nich uraziłam już tu ich męskie ego, więc co nie napiszę będzie złe :)

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 5 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 41 10 miesięcy temuocena: 40% 

      Marta - OK jako mieszkańca Twój głos należy brać pod uwagę ale kkk to kolejny rowerzysta fanatyk. Jeśli jednak uważasz że zwężenie jezdni wpłynie znacząco na Twój komfort jako mieszkańca to się naprawdę mylisz. Zapraszam na zwężoną połowę Dereniowej - weź dzieci i przejdź z nimi ten odcinek w godzinach szczytu - zobaczysz jak znacząco wzrosła emisja spalin i co bedziesz wdychać i Twoje dzieci... uspokajanie ruchu TAK! Drogi rowerowe a nie pasy TAK. Zwężanie jezdni NIE. Są inne metody poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego a nie zwężanie. Przestań też słuchać ludzi którzy nie mają żadnego wykształcenia w projektowaniu dróg - w ZDMie siedzą ludzie po filozofii i ekonomii. Wolisz im zaufać czy ludziom którzy maja o tym pojęcie?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta 40 10 miesięcy temuocena: 100% 

      Cóż, od pewnego czasu odnoszę podobne wrażenie, że ze specjalistami u nas krucho :( i rozbrzmiewają mi słowa Stanisława Staszewskiego "Rosną w Polsce domy z czerwoniutkiej cegły, Domy wznosi piekarz, bo w tej pracy biegły. Handel Zagraniczny rozwijają zduni. Znają koniunktury z gawędzeń babuni."

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 0 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~kkk 39 10 miesięcy temuocena: 67% 

      ~adamm Tak, mieszkam w tej okolicy. Okna mojego bloku wychodzą na Bartoka, a kilkadziesiąt metrów dalej jest skrzyżowanie z ul. Jastrzębowskiego. Tu parkuję swój samochód. Codziennie przechodzę przez jezdnię ulicy Bartoka, rzadziej przez Jastrzębowskiego - problemy z bezpieczeństwem, parkowaniem i natężeniem ruchu znam więc bardzo dobrze z własnego doświadczenia. Nie wiem na jakiej podstawie radośnie uznałeś, że "kkk to kolejny rowerzysta fanatyk". Jeśli uważasz, że o moim rzekomym rowerowym fanatyzmie świadczy to, że uważam, że na tych ulicach może nie być pasów dla rowerów, ale konieczne jest zwiększenie bezpieczeństwa pieszych przynajmniej w okolicach przejść dla pieszych to gratuluję.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 38 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Kkk - może źle Cię zrozumiałem ale powtórzę jeszcze raz - zapraszam na Dereniową lub Cynamonową zobaczysz co zwężenie jezdni dało mieszkańcom - smród spalin! Kierowcy kiedy idziesz z dzieckiem teraz nawet nie chcą Cię przepuścić przez jezdnię. Wiosną dojdą rowerzyści którzy w głębokim poważaniu będą mieli że idziesz po pasach - nie przepuszczą chociaż auta się zatrzymają (znam to z innych zwężonych ulic w Warszawie) Jeżeli chcesz realnej poprawy bezpieczeństwa to protestuj przeciw pasom rowerowym a bądź za budową DDRów. Przejścia jak najbardziej należy zabezpieczyć dla pieszych ale nie w ten sposób jaki proponują rowerzyści.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~random nick 37 10 miesięcy temuocena: 50% 

      adamm nie ściemniaj, smród spalin był taki sam przed zwężeniem i po. Co dało to zwężenie pieszym? Spokój i bezpieczeństwo, ale pędząc autem mozesz tego nie dostrzegać.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 36 10 miesięcy temuocena: 67% 

      Pędząc autem... oj ktoś tu odpływa... zapraszam przejdziemy się dwoma odcinkami Dereniowej - zwężonym i nie i sam ocenisz. Co do spokoju i bezpieczeństwie o którym mówisz: g... prawda - codziennie (przynajmniej 4krotnie) poruszam się pieszo z dzieckiem Dereniową i uważam że wcale nie jest lepiej.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~przewodniczący 35 10 miesięcy temuocena: 50% 

      My rada nadzorcza wybrana demokratycznie swoje robimy i o swoje zadbamy a was hołoto na walne zgromadzenie zapraszamy.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 2 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~zrozpaczona matka dzieciom 34 10 miesięcy temuocena: 92% 

      A co robi kochana nasza spółdzielnia? Jakie radna nadzorcza kroki poczynił by ratować nasze mienie i naszą przestrzen do życia? Czyżby tak jak z placem wielkiej przygodny NIEZROBICIE nic a nas ludzi macie za osłów!

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łukasz 33 10 miesięcy temuocena: 30% 

      Rozumiem że teraz ulica zostania i tak zwężona i nie będzie na nich pasów rowerowych tylko powstanie obok ścieżka rowerowa. To przecież będzie kosztowało 3 / 4 razy więcej... Do czego to zmierza?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 7 16 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 32 10 miesięcy temuocena: 71% 

      Do poprawy bezpieczeństwa o którą tak przecież walczysz!

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marek 31 10 miesięcy temuocena: 53% 

      W materiale filmowym znowu jest znowu ta bzdura, że pasy rowerowe są złe, bo nie można tam będzie jeździć z małymi dziećmi. Tyle, że zgodnie z przepisami z małymi dziećmi można jeździć legalnie po chodniku. Pasy rowerowe maja umożliwić sprawny dojazd do pracy i zastosowanie roweru jako substytutu samochodu, a nie rekreację. Szkoda, że Ci starsi ludzi w materiale filmowym tego zupełnie nie rozumieją.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 30 10 miesięcy temuocena: 68% 

      Hehe 1) ci starsi ludzie za to rozumieją, że jak ktoś jeździ do roboty rowerem, to kariery w życiu nie zrobi. 2) Większość mieszkańców nie zrozumiała szlachetnych intencji władzy. Do roboty samochodem, latem w niedzielę rowerowa rekreacja na ścieżkach 3) Jazda po chodniku powoli bo z dzieckiem, jest ok. Ale bez dziecka i tak samo powoli, to już jest paragraf, bezsensowny przepis.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 17 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • qwertyy 29 10 miesięcy temuocena: 84% 

      może sie zdecydujesz, czy ty jesteś marek czy łukasz?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 3 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 28 10 miesięcy temuocena: 83% 

      A dlaczego mam jechać z dzieckiem po chodniku? Tylko Ty tu mieszkasz i płacisz podatki żebyś miał prywatną drogę rowerową? Z dzieckiem powyżej lat 10 mam jeździć po pasach rowerowych albo samo ma po nich jechać? Ogarnij się człowieku i nie pisz durnot bo ścieżki rowerowe powstały na Ursynowie właśnie do celów rekreacyjnych. Z rana czy po południu w ciągu tygodnia możesz sobie po nich gonić na złamanie karku bo są puste... ale wam i tak tego nikt nie wytłumaczy. Poza tym powiedz mi Mareczku dlaczego naczelny rowerzysta Warszawy jak i pani prezydent i wiceprezydent jeżdżą samochodami? Ktoś tu was w konia nieźle robi...

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 20 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marek 27 10 miesięcy temuocena: 25% 

      O ile mi wiadomo Wiceprezydent Olszewski jeździ rowerem:)

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łukasz 26 10 miesięcy temuocena: 40% 

      Przecież na Jastrzębowskiego na prawym pasie już dziś parkują samochody, więc jest tam efektywnie 1 pas. Ten projekt więc żadne zwężenie - dodane zostaną azyle i pasy rowerowe. Te protesty to populistyczne zbijanie kapitału przez radnego Orła i Projekt Ursynów kosztem bezpieczeństwa mieszkańców.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 10 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 25 10 miesięcy temuocena: 62% 

      Azyle (pol. wysepki) na Jastrzębowskiego też już są, a rowerzyści mogą jeździć równoległymi ciągami pieszo-jezdnymi (pol. alejkami osiedlowymi) . Więc kto jest populistą, ten kto chce utrzymywać obecny sensowny stan, czy ktoś kto chce wydawać publiczne pieniądze i strasząc mieszkańców rzekomym niebezpieczeństwem, robić medialną i życiową karierę.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 24 10 miesięcy temuocena: 73% 

      @elfw - zobaczysz zaraz jak panowie Wałkuski i Nawrocki pojawią się na listach wyborczych lub gorzej komuś z ramienia ludzi którzy obecnie popierają zwężenia i budują na tym kapitał polityczny przyjdzie do głowy pomysł wsadzenia ich do Wydz infrastruktury...

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łukasz 23 10 miesięcy temuocena: 60% 

      elfw To może też ruchu samochodów z Jastrzębowskiego skierujmy na alejki osiedlowe, a zamiast Jastrzębowskiego zróbmy trawnik. Alejki osiedlowe służą dojazdowi bezpośrednio do posesji, a nie podróżom dalej, niezależnie czy jedzie się rowerem czy samochodem

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 22 10 miesięcy temuocena: 75% 

      Panie Łukaszu, wszyscy rozumiemy doskonale o co chodzi. Rowerzysta w alejce osiedlowej jest wprawdzie bezpieczny, porusza się tam legalnie i nikt nie ma pretensji, że tamtędy jedzie, nawet gdy nie mieszka po sąsiedzku. Natomiast musi uważać na pieszych albo np. ustąpić pierwszeństwa z prawej samochodowi, co dla wąskiej grupy rowerzystów-wyczynowców jest nie do zniesienia.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 3 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Pol 21 10 miesięcy temuocena: 68% 

      Rowerowi psychopaci. Trzeba być idiotą zeby myśleć o wjezdzie z dziekiem na drogę rowerową umieszczoną tuz obok jezdzących samochodów. Na Dereniowej przez te kilka miesięcy widziałem JEDNEGO rowerzystę!!! Oczywiście bez dziecka. A jezdzę tą ulicą kilka razy dziennie.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 20 10 miesięcy temuocena: 72% 

      To nie są rowerowi psychopaci. Ja już pisałem pod podobnym artykułem na HaloU co podejrzewam, ale mój komentarz tajemniczo zaginął :) Jest to grupa osób, która pod hasłem bezpieczeństwa pieszych znalazła sobie sposób na publiczne zaistnienie.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Misiek 19 10 miesięcy temuocena: 42% 

      Karetki to ściema - za 3 lata będzie Szpital Południowy i stacje karetek zlikwiduja. Poza tym nie mam roweru a jestem za zwężeniem

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 11 15 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~hra 18 10 miesięcy temuocena: 72% 

      A ja mam rower, w lecie lubie nawet do pracy jezdzic rowerem zamiast autem - ale tylko po wydzielonych, bezpiecznych sciezkach rowerowych, a nie po ulicy pomazanej farba. Nie wspomne nawet o przejazdzce z dzieckiem - chyba tylko osoba niespelna rozumu wpusci dziecko na takie cos jak "pas rowerowy" na jezdni. I uwazam, ze takie pomysly znaczaco podnosza ryzyko powaznych wypadkow na drodze i z poprawa bezpieczenstwa nie maja nic wspolnego. Jest to wylacznie udowadnianie, iz zgloszony pomysl do BP musi byc zrealizowany, bo taka jest procedura. Chora ambicja i nic poza tym.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 13 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta 17 10 miesięcy temuocena: 61% 

      Jastrzębowskiego trzeba ucywilować to jest niebezpieczna ulica. Wielokrotnie zdarzyło mi się jadąc od KEN prawym pasem, że musiałam hamować przy budce z kebabem bo ciąg aut na pasie lewym uniemozliwial mi zmianę pasu (pomimo znacznie wcześniej włączonego kierunkowskazu :-) To samo dzieje się jak wyjedzie się z za zakrętu przy Biedrace od strony SGGW.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 17 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 16 10 miesięcy temuocena: 39% 

      Jeżeli prawym pasem nie można jechać dalej, a lewym jedzie kilka samochodów "zderzak w zderzak", migamy i czekamy aż tamci sobie pojadą, albo ktoś nas wpuści. Zwykły codzienny manewr. Co w tym niebezpiecznego?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 7 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta 15 10 miesięcy temuocena: 69% 

      Elfw, żeby włączyć się w ruch na lewym musisz zrównać prędkość i patrzeć w lusterko czy masz miejsce. Wszyscy jeżdżą tam ponad 50 a za zakrętem czeka na ciebie parkujace auto - moim zdaniem jest to niebezbieczne.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 11 5 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 14 10 miesięcy temuocena: 56% 

      Marta: teorię Pani zna, lusterko + dostosowanie prędkości. Trochę praktyki i zmiana pasa na Jastrzębowskiego przestanie być problemem.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 8 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marta 13 10 miesięcy temuocena: 57% 

      Elfw, praktykuję juz na polskich drogach 25 lat. Przerabialam szkoły bezpiecznej jazdy m.in. na torze RC. Więc nie pisz nic o praktyce bo niejednego macho zawstydze na drodze ale z dziećmi z tyłu auta ryzykować nie będę.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 8 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Jastrząb 12 10 miesięcy temuocena: 54% 

      Zupełnie nie rozumiem, czemu rowerowe lobby w Warszawie ma decydować o naszej ulicy, w imię czego ?!?!?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 15 13 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Marek 11 10 miesięcy temuocena: 50% 

      Może jeszcze napisz, że w Warszawie to rządzi układ rowerzystów i wegetarian, który trzyma w garści warszawskich urzędników.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 10 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Łukasz 10 10 miesięcy temuocena: 40% 

      Do Jatrząb No widzisz - nikomu nie dogodzisz. Jak poprosiłem dzielnicę o uspokojenie ruchu na Płaskowickiej (wyjazd z Kazury) przy przejściu dla pieszych - to napisali że tam nie ma takiej potrzeby. Tydzień później było tam potrącenie dziecka wracającego ze szkoły. Zamontowali światełka w jezdni. I co. I tak zazwyczaj jeżdżą wszyscy po 70/80. Żeby każdy przestrzegał przepisów nie byłoby takich pomysłów jak z Bartoka/Dereniowa.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 6 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • adamm 9 10 miesięcy temuocena: 67% 

      @marek - sam napisałeś dokładnie to co się dzieje... powiedz mi drogi kolego z masy i zm kto jest w zdmie i przeszedł całą bandą z ztmu? I co? Niby dyrektor ZDMu nie jest rowerzystą i nie współpracuje z wami tj z masą krytyczną i zm?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 2 1 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~elfw 8 10 miesięcy temuocena: 92% 

      A może Redakcja mogłaby opublikować jakieś statystyki wypadkowości dla Ursynowa (tego "blokowego" od Ursynowa Pn. po Kabaty) w zestawieniu z całą Warszawą, powiedzmy za ostatnie 10 lat? Nikt nie neguje, że na Ursynowie zdarzają się wypadki drogowe, ale mając takie zestawienie po przeliczeniu na liczbę mieszkańców, można byłoby lepiej zrozumieć aspekty bezpieczeństwa drogowego w naszej dzielnicy.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 23 2 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 7 10 miesięcy temuocena: 89% 

      "...Dzięki temu może być mniej wypadków" Mniej niż ile? Ile wypadków miało miejsce na Bartoka/Jastrzębowskiego?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 33 4 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stefan 6 10 miesięcy temuocena: 34% 

      Pani Ewa dobrze to podsumowała. Prawda jest taka że z jednej strony mamy p. Wałkuskiego i Nawrockiego którzy za wszelką cenę chcą wmusić swoje rozwiązania ludziom. Z drugiej krętaczy od Orła i Ciołko którzy podsycają emocje żeby budować swoją bazę mailową. Zero merytoryki

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      odpowiedz oceń komentarz 14 27 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 5 10 miesięcy temuocena: 77% 

      Nie, podrabiańcu :-) Z jednej strony mamy kilkudziesięciu fanatyków z poparciem sekty Zielone Mazowsze, z drugiej tysiące mieszkańców, nie życzących sobie bycia ratowanym przed samymi sobą

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 36 11 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~Stefan 4 10 miesięcy temuocena: 29% 

      przecież chodzi tylko o jedno - o kapitał polityczny jednego z lokalnych stowarzyszeń.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 10 25 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 3 10 miesięcy temuocena: 73% 

      Otwartego Ursynowa?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 16 6 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • stefan 2 10 miesięcy temuocena: 78% 

      Otwartego Ursynowa?

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 25 7 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    • ~IMU 1 10 miesięcy temuocena: 31% 

      Do Stefana chyba chodzi tobie o Projekt Ursynów w nim są Ciołko i Orzełek.

      Edytowany: 10 miesięcy temu

      oceń komentarz 4 9 wpisy tej osoby zgłoś do moderacji
    Artykuł załadowany: 0.1471 sekundy
    REKLAMAA2-Auchan(x2)-od13-12do15-12-2017